Add meg a kapott javítási, munkalap kódot:
Itt megnézheted, hogyan haladnak kollégáink a javításra leadott készülékeddel

Laptop szervíz budapest
Laptop szervíz után

BenQ szerviz tudnivalók

Ügyintézés (GY.I.K)

K: Mi tegyek ha BenQ készülékemet hibásnak vélem?

V: Amennyiben meg szeretne bizonyosodni, hogy a termék egyes szolgáltatásai hibásan működnek-e, esetleg bizonytalan vagy kérdése van bártan vegye fel kapcsolatot kollegáinkkal, akik készségesen segítenek a probléma megoldásában. Sok esetben hasznos lehet ha áttekinti „Termékinformáció (GY.I.K.)” menüpontunkat, melyben sok napi szinten előforduló kérdésre találhat választ.

 

K: Mi a teendő ha készülékem valóban meghibásodott?

V: Hozza be szervizünkbe a terméket, ahol mi bevizsgálásra átvesszük azt, vagy rendeljen hozzá futárt!

 

K: Hogyan vehetem igénybe a futárszolgálatot? Mit érdemes tudni róla?

V: Garanciális eseteknél telefonon vagy a honlapunkon található RMA bejelentőt kitöltve nyílik lehetőség a készülék szervizbe történő díjmentes beszállítására. A futárszolgálat Magyarország területén bármely hivatalosan nyilvántartott címről fel tudja venni a csomagot. Mind az átvétel mind a visszaszállítás munkanapokon és munkaidőben történik.

 

K: Mire van szükségem garanciám érvényesítéséhez és a futárszolgálat igénybevételéhez?

V: Elsődleges szempont a termék azonosítása, mely szériaszám (serial number, S/N) útján történik. Ennek megléte esetén tud a készülék ügyintézésre rendszerünkbe kerülni. Ezen felül szükséges egy a terméket egyértelműen azonosító számla vagy kitöltött BenQ Jótállási jegy (kivételes eseteket kivéve ezek másolatai is megteszik).

 

K: Garancián kívül is lehetséges igénybe venni futárszolgálatot?

V: Természetesen. Ilyen igény esetén telefonon vegye fel a kapcsolatot kollegáinkkal, akik tájékoztatják önt a lehetőségekről és a felmerülőköltségekről.

 

K: Mennyi ideig tart a javítás?Benq Szerviz Serial NumberBenq Szerviz Serial Number2

V: Kollegáink mindig törekednek, hogy Ön a lehető legrövidebb idő alatt visszakaphassa megjavított készülékét. A javítás időtartama nagyban függ a hibától és a hiba által érintett alkatrészektől, ezeknek a beszerzése heti többszöri szállítással biztosított és folyamatos.

 

K: Érdeklődjek a javítás állapotáról, vagy a szerviz tájékoztat róla?Benq Szerviz Serial NumberBenq Szerviz Serial Number2

V: Hívását mindig szívesen fogadjuk és készséggel tájékoztatjuk a hiba okáról, a javítás lehetőségeiről illetve jelenlegi fázisáról. Kollegáink a javítás elkészültét követően mindenképpen felveszik Önnel a kapcsolatot az Ön által preferált módon (telefon, email, SMS).

 

K: Hol találom meg a termékem sorozatszámát?

Benq Szerviz Serial NumberBenq Szerviz Serial Number2V: Mind az eszközön mind annak dobozán fel van tüntetve egy 13 jegyű egyedi azonosító. A következő képek segíthetnek ennek megtalálásában és azonosításában.

 

Termékinformáció (GY.I.K.)

Projektorok:

 

K: A projektor lámpája nem világít – lamp-LED folyamatosan világít, a power-LED villog, a ventillátorok forognak. Mi a hiba?

V: A projektor éppen a lámpát hűti, amely eltarthat 1-2 percig is. Ilyenkor ne kapcsolja vagy húzza ki a készüléket, hanem várjon – a projektor a hűtés végén ismételten bekapcsol. Előfordulhat, hogy egy nem szabályos leállítás következtében teszi ezt a projektor, ami normális jelenség.

 

K: Mi a teendő, ha a projektor lámpája nem világít – power-LED sötét, lamp-LED folyamatosan világít?

V: Elképzelhető hogy a projektor lámpája ment tönkre, vagy rosszul illeszkedik a foglalatba. Ebben az esetben áramtalanított állapotban egy csavarhúzó segítségével nyissa ki a projektor lámpaajtaját – ehhez segítséget a kézikönyvben talál – vegye ki az izzót, és amennyiben az izzón nem talál sérülésre utaló nyomot helyezze vissza a foglalatba. Amennyiben kontakthiba lépett fel, úgy a projektor újra működőképes lehet, amennyiben az izzó sérültnek tűnik, szerezzen be új izzót vagy vegye fel a kapcsolatot a szervizünkkel!

 

K: A projektor fényereje nem olyan, mint új korában, láthatóan halványabb, ez hiba?

V: A projektorok lámpájának az idő múlásával csökken a fénye, a várható élettartam első ötödében körülbelül 25-30%-al. Ez normális és várható tulajdonság.

 

K: Sötét háttérnél homályos, világosabb foltokat látok, elromlott a projektor?

V: Nem romlott el, csak a képalkotó IC felületére por került. Ez a környezettől függő tényező, sajnos porosabb környezetben használva a projektort előfordul. Szervizünkben ki tudjuk tisztítani az optikát,
de mint külső tényező nem garanciális esemény.

 

K: Függőlegesen vagy vízszintesen csíkos a kép, komoly a baj?

V: Ezeket a hibákat általában belső adatkábel vagy csatlakozó kontakthibák okozzák, amik gyakori szállítással vagy poros környezetben használattal hozhatók összefüggésbe, elhárításuk viszonylag gyors és egyszerű.

 

K: Pöttyös a kép, olyan, mint ha pixelhibás lenne.

V: Ha fehéren világító vagy sötét pixeleket vesz észre a vetített képen, melyek esetleg villognak is, az
meghibásodásra utal. Kérjük vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel!

 

K: A lámpa hamarabb tönkrement, mint ahogy a tájékoztatójukban ígérték!

V: A lámpa feltüntetett élettartama egy ideális körülmények között meghatározott átlagos érték, ami pozitív illetve negatív irányba is eltérhet. Ezen felül rengeteg tényező és környezeti hatás befolyásolja a maximális működési időt. A BenQ projektorokban lévő izzóra 1 év vagy 2000 óra garancia vonatkozik (amelyiket előbb eléri), ha ebben az időszakban történt a meghibásodás, keresse fel szervizünket!

 

K: A projektorra / tájékoztatóba le van írva, hogy „3D Ready” még sem jeleníti meg a Blu-Ray lejátszóm vagy Playstation3-am képét 3D-ben!

V: A 3D ready azt jelenti, hogy a berendezés valamilyen forrásból képes legalább egyfajta 3D jelet fogadni. Ez a projektorok világában gyakorlatilag egyet jelent a számítógép VGA csatlakozójáról érkező 120Hz-es képfrissítésű szekvenciális 3D jellel. A PS3 és Blu-ray a 3D-t framepackingmegoldással (amit csak az 1.4-es HDMI szabvány támogat) küldik a megjelenítő eszközre, amit az
1.3-as HDMI-vel felszerelt készülékek nem tudnak lekezelni.

 

K: Ha Blu-Ray lejátszót vagy Set-top boxot csatlakoztatok a projektorra nincs kép, ez miért van?

V: A fenti készülékek 1.4-es HDMI csatlakozót igényelnek a fogadó oldalon, A Benq régebbi típusai
1.3-as verzióval felszereltek, így nem képesek fogadni ezen eszközök jelét. Érdemes vásárlás előtt ellenőrizni, hogy a vásárolt termék megfelel-e majd a kívánt célnak, esetleg Ügyfélszolgálatunkon
kollegáink is segíteni tudnak a választásban.

 

K: Milyen szemüveg kell, hogy a 3D-t nézni tudjam a projektoromon?

V: Mindenképpen egy DLP-link szemüveg szükséges (esetleg egyes típusokon NVision). A televízióknál használt, vagy anaglif szemüvegek nem alkalmasak a célra.

 

K: Mivel tudom tisztítani a projektor lencséjét?

V: Kizárólag nem karcoló, puha kendővel és alkohollal a projektor kikapcsolt állapotában. Bekapcsolt lámpánál a hő hatására az összegyűlt szennyeződés ráéghet a lencsére, ami maradandó károsodást okozhat.

 

K: Miért nincs az újabb gyártmányú projektorokban porszűrő?

V: A porszűrő megléte a levegőáramlást csökkenti, ebből következően nagyobb teljesítményű – így
hangosabb ventilátorok beépítését igényelné, vagy több ventilátort egy nagyobb készülékházban.

 

K: Miért olyan drágák a projektorizzók?

V: Az izzók előállítása úgy történik, hogy extrém nagy nyomású higanygőzt préselnek egy ívkamrákkal ellátott kvarcüvegbe, majd azt lehegesztik. A technológia nem olcsó, ebből következően az elkészült termék sem.

 

Monitorok:

 

K: Mit tegyek ha a monitoromon pixelhibákat fedeztem fel?

A BenQ LCD-TFT monitorok teljes mértékben megfelelnek az ISO 13402-2 Class II nemzetközi szabvány követelményeinek, pixelhiba garancia kérdésében a szabvány értékei érvényesek.

 

BenQ pixelhiba garancia táblázat az ISO 13406-2 szabvány alapján*

felbontás

1280*1024

1366*768

1440*900

1600*900

1680*1050

1920*1080

pixelek száma

1310720

1049088

1296000

1440000

1764000

2073600

fehér pixel (hot)

2

2

2

2

2

4

fekete pixel (dead)

2

2

2

2

2

4

beragadt sub-pixel (stuck)**

5

5

5

5

5

10

egy clusteren belüli sub-pixel hiba***

2

2

2

2

2

4

* A feltüntetett értékek a maximális megengedett hibák számát jelzik.
** Egy pixel 3 sub-pixelből áll: piros, kék, zöld. Ezek be- vagy kikapcsol állapotban ragadása különböző színű pixeleket eredményezhet. Egy pixelen belül több sub-pixel meghibásodása egy hibának minősül.
*** A cluster egy szomszédos pixelek alkotta 5*5-ös csoport.